Thursday, February 23, 2012

Kam!s...

haa..pagi tdi aku ader baca something..
this----->Sabda Nabi saw, “Janganlah mencabut uban kerana uban adalah cahaya pada hari
 kiamat nanti. Siapa saja yang beruban dalam Islam walaupun sehelai,
 maka dengan uban itu akan dicatat baginya satu kebaikan, dengan uban itu akan
 dihapuskan satu kesalahan, juga dengannya akan ditinggikan satu darjat.
” (HR. Ibnu Hibban dalam Shahihnya. Syaikh Syu’aib Al Arnauth mengatakan bahwa
 sanad hadits ini hasan)



haa,..dh baca...hehe jgn cabut uban tau..
hehe..tetiba teringat kisah zman form1 and form2 dlu..
abg aku suka suruh aku cabut uban dye(huh muda lgi dh byk uban)
stu helai seposen..huhu..pastuh duit tuh aku buad beli ais krim..hahah
sengal jer.
.


haa..hary nie dh hari khamis..esok jumaat kan..
yuhoo..balek kg...ooo balek kg..
hahha..seriusly dh dkat 2 tahun jgak aku x balek kg..
dh lmer x jumper nenek kt PERAK..
last aku balek perak before result PMR..x slap aku lh..
nie dh nk result spm bru balek...
mak ayah aku mmg lh balek tiap thun tpi aku x balek..
sbb aku ddk asrma...arg tensi0n..always jer kne tggal..
time ayah aku balek perak jer...aku ader kelas lh...
tusyen lh..pengetua x bg lh...marah bet0l lh...
klau balek perak konfirm ckp jawa..
haha..aku??x reti ckp jawa...
aku pham tpi aku x reti nk ckp..
yg aku thu "kabare".."waras"..
hahaha..klau jumper onyang aku..
konfirm lgsung aku x pham..pekat bhasa dye..
ternganga jer lh aku..haha..
kesian mak aku jdi tukang explain..
haha..
kwan2 ku..nnt jgn rindu aku tau...hhaha
(sape pulk nk rindu..perasan)...
hahha...

No comments:

Post a Comment