Tuesday, November 20, 2012

Bangga Jadi Rakyat Malayisa



Assalamualaikum..
tahniah kepada adik2 yg mndpt result cemerlang semalam...
woah bgus betul..ade yg dpt 5A' dan 7A'..
bg yg x berjaya tuh jgn lah sedih yer adik...
hee..
aku pun dulu dpt result x brape bgus...
seb baek x de failed...huh..
sjak tuh aku menyesal dan bljar elok2 time pmr dan dpt result cemerlang..
dan berjaya mnjadi pelajar terbaek sekolah...huhu..
so adik2 jgn putus asa k...


oke...kembali kpda tajuk asal yep..
semalam...aku dh rancang dgn kwan2 ku yg disayangi..
utk pergi jln2..menghilangkn bosan semasa semester break...
rancang 8 org pergi..tpi..
mcm2 alasan.,,pakwe x bg lah,,duit x der lah,,ssh utk hubungi lah..amik result upsr lah #EHH
ape2 jerlah..
last2 only 4 people jer yg pergi...

saya pkai pink semalam..

APE YG BANGGA JADI RAKYAT MALAYSIA NIEH???
k...mula2 bas kosong..hanya 2 org jer yg berdiri iaitu kwan2 aku..
hahaha..aku ddk k... pastuh ade yg kuar dan mereka dpt lah ddk...
lpas tuh smpai kt stesen bas pilah...rmai giler org nk pegi semban...
ade makcik tuh x larat nk berdiri...ade lah budak perempuan bgun..
wah..bgus budak tuh,..pastuh ade mak cik lain pun x larat nk berdiri...
kwan aku yg bru jer ddk tdi pun berdiri..bg makcik tuh ddk..
wah..baeknyer kwan aku tuh..pastuh aku pggil kwan aku diri tepi aku..
beberapa minit lpas tuh bas benti lgi amik penumpang..
masalahnyer bas dh mcm sardin pun still nk amik penumpang...
haish..
sekali yg naek tuh perempuan bersama baby yg bru lahir kot(kecik jer baby tuh)..
bersama husband..kesian aku tgok..x smpai hati nk kasi dia berdiri...
aku pun bgun dari tempat ddk aku..sbb aku muda lgi..bg lah mereka ddk..
lpas tuh mamat yg ddk sebelah aku pun bgun..
bg husband kepd perempuan tuh ddk jugak..
mamat  yg bermuka ganas tuh pun ade perasaan..
perasaan terharu mula menyelubungi diri..
AKU BANGGA JADI RAKYAT MALAYSIA...
husband perempuan tuh..x henti ucap terima kasih...
it;s ok..kiteorg boleh berdiri..skejab jer...

dlm perjalanan balik ke rumah plak..
ade pak cik cina nieh...kaki dye sakit...
serius kesian tgok dye naek bas..
tpi aku x dpt nk tolong...pemandu bas tuh yg tolong...
yg pling terharu bila pakcik tu nk turun bas
mmg konfirm dye x dpt nk turun dgn baek..
ade budak lelaki cina yg tolong dye...
pak cik tuh ucap terima kasih..
x sgka...berbilang bgsa,, tetap dyeorg saling tolong menolong..
AKU BANGGA SANGAT2 JADI RAKYAT MALAYSIA..

erm..kami pegi seremban 2...jaya jusco..
sesaje je jln2..
pastuh kami smpai jer trus nk pegi mkn...lapar gila...2 jam ddk dlm bas...
tgh jln2 pkir nk mkn kt mne...
aku nmpk TASHA MANSHAHAR dgn SYED SHAMIM
woah..nk tegur..tpi kwan2 aku x kenal dyeorg...apelah mereka nieh..
aku nmpk dyeorg dekat mcD seremban 2...
dyeorg tgh mkn dgn aman tanpa diserbu oleh peminat mereka...
huhuhu..teruja sekejab..
 oke mereka konfirm berada di seremban semalam...huhuhu...

kiteorg plak mkn nieh...


dapnyer..huhu..
then pegi kedai buku...aduh lame bangat deh mereka disitu...
aku tergoda gak...tpi aku tahan...
jgn beli novel..jgn k...huhu..
dyeorg beli lah novel...tpi aku tak..heheh...

pastuh aku teringat my mom kt rmah...
aku x tau nk beli ape...
pastuh aku beli lah big apple..

solat pastuh pegi term plak...shopping kt term...
beli hadiah..beli kasut..
huhu..itu kwan aku...
then time ASAR balik...
yeah....

No comments:

Post a Comment