Friday, November 16, 2012

LEGOLAND


Assalamualaikum...wuhoo...
tajuk jer dh best an...
erm pada 10.11...aku pegi johor...
cousins aku tunang dan smbil2 tuh kiteorg pegi jalan2 sekali...  
alhamdulliah selesai tunang...insyaallah tahun dpan kawin....
cousins aku tunang dgn kampung sebelah jer...
sebelah kampung parit raja,batu pahat johor....huhuhu...

the next day 12.11 (isnin)...kteorg rancang nk gie legoland...
x der ar rmai yg pegi...
sape ade duit $$$...bolh pegi...
xder duit kim salam je lah...

 mcm2 budak2 nie....erm...dyeorg x dpt pegi sbb x der duit...sape lah nk taja dyeorg kan...
kayap lah kalau nk taja semua...
so disbb kn x dpt pegi...dyeorg maen lego jelah....HAHAHAHA....sian korg...

pkul 9.00 aku gerak dri rmah mak ndak aku...
dekat jer rmah makndak aku dgn legoland...
9.30 pagi dh smpai legoland....kejab jer...
(sebenarnyer masa x brape pasti...lupa nk tgok jam)
itu pun dh rmai yg beratur beli tiket
huhu...ramai kan..almaklum lah cuti sekolah...
budak skolah pun rmai pegi situ...
kteorg bernasib lah baek sbb time tuh legoland tutup pkul 8.00 mlm...
slalu nyer 6.00 ptg dh tutup..
yuhooo...boleh maen lama2...
kiteorg pegi dri legoland tuh bukak...smpai kne halau balek...HAHA
bayaran...erm kalau beli secara online dpt RM105(dewasa)...harga sebenar ialah Rm140(dewasa) dan RM85(knak2)....x brape pasti...
yg penting aku nyer tiket RM65 jer...sbb ape????
sbb pak cik aku kejer maybank...
maybe sbb legoland ade share dgn maybank...tuh yg dpt murah tuh...
huhu...untung2...


bergmbar di pintu utama LEGOLAND....
nmpk x....ramai budak skolah kn,,,,
dyeorg rombongan pegi situ...
kaya gile budak2 nieh....
ade cikgu tuh ckp...sultan johor taja....WAAHH...untunglah mereka...
 kawasan teramatlah besar....so kiteorg smpai pening nk pegi mana dulu....
tgok2...siap tgok peta lgi tau....huhu
 ini budak pun pndai baca peta....hahahaha
pastuh kteorg mulakan perjalanan...huhu..
best....jom tgok gmbr skit....





 semua yg diatas dibuat drpada lego....hebatkan....sgt teruja bila ade kenderaan,,kapal yg bergerak...
byak lgi yg bergerak....
mcm masjid tuh ade dgr org azan....menarik kan...








oke...byk gmbr kteorg jer....hahahhaha..
best giler legoland nieh...lebih kurg genting..
cuma genting sejuk....sini panas...
dua2 best...tpi bg aku genting best sbb sejuk...
muka aku hangus gila....dh mcm pegi pantai...
yelah panas kan kt sne...tpi best...

jom tgok permainan pulak...
byak kan...
besar kan.....


 dragon...best giler roller coaster nieh...
laju kot....best sesgt...rse cm nk naek lgi....
 walaupun hujan...kiteorg still nk maen....hahaha
 4D....erm...ngantuk....huhuhu...4D kt universal studio 10 kali ganda lgi best....
 last game kiteorg maen...sbb dh mlm....
dan byk yg dh tutup...


 ini pun best....try ar maen...basah pun sikit jer...
ade tempat pengiring kt situ...jgn risau kalau basah
 maen tembak2....bleh kumpul sebyk mane mata yg boleh....
aku dpt 500 mata jer...(sebenarnye x tau nk tembak ape)
cousins aku dpt 16000...bapak hebat...

maen bnda nie pling best...gila best....
dye maen padam2 api..
sape yg smpai dulu dan berjaya padamkan api...
dyelah pemenang nyer...
huhu...
satu kenderaan 4 org..
dan semua knderaan uh family aku concer...
giler bising giler kteorg maen,..
smpai peker ja kt situ ckp...
kteorg punye group pling happening...
hahhaha...FAMILY AKU MEMANG MACAM NIE...
terbaek ar korg....tpi aku kalah..
pakcik dan kakak aku yg menang...
x per,, dahulu kan yg tua



oke...belakang patung tuh ade surau...
byak kemudahan yg ade...
surau,, tempat mkn,,toiilet dan byak lgi...
mkn??
x yah citer mahal giler...
tpi kiteorg bedal jer walauppun harga mahal..
almaklum lah dh kebulur...dh lah hujan...konfirm lapar...
meh sini aku sebutkan sikit harga2...
hahaha...
burger ayam-RM22..
air mineral kecil-RM2.50
air buah-RM10
cekedis yg 20sen tuh- RM1.00
dan byk lgi...
international punyer harga weh...
biasa lah...target utama mereka ialah org singapore...
sbb tuh ar mahal....

erm...sgt seronok pegi situ...next time aku nk pegi lgi insyaallah...
maybe dgn kwan2 ker...ehem2 ker...k2...hahah...

enjoy giler pegi sane....
 sampai budak tecik nie pun sgt seronok...


satu jer aku nk ckp...LEGOLAND BEST!!!!!


p/s:tahun depan nk pegi hello kitty town pulak...hee..
x sabar....





4 comments: