Thursday, May 16, 2013

Kahwin

Hai
Assalamualaikum..
sihat?? dh mkn belum??
aku sihat alhamdulillah..
mkn?? aku bru jer lpas mkn tghari dijamakkan dgn makn mlm..
hahaha..
tghari tdi aku lupa nak mkn...
oke x logik gila...mkn pun bole lupa..
mak aku mrah sbb x mkn...
dye dh msak kan lauk feveret aku..tpi x mkn pulak..
ntah lah,,aku x de selera nak mkn..


hey tdi aku buka instagram..aku nmpk kwan aku post kad jemputan kawin..
ppastuh aku tgok nama...ohmai!!
ex-schoolmate(sama batch) aku time SMKJ dulu nk kawin...
wahhh...alhamdulillah cpat betul smpai jodoh korang kan...
tahniah!!!
x salah kawin muda nieh...
digalakkan..

Anjuran perkahwinan oleh Nabi SAW melalui sabda baginda:

"Wahai sekalian pemuda-pemuda: Sesiapa di antara kamu yang mampu nikah (disebut dalam syarah makna hadis ini, "Nikah" bererti jima', nafkah dan mahar)", maka berkahwinlah; kerana sesungguhnya ia (kahwin) lebih menundukkan pandangan, lebih menjaga kemaluan. Dan jika dia tidak mampu, maka (digalakkan) berpuasa; itu adalah penjagaan baginya."
(Hadis Sahih Riwayat Al-Bukhari 1905, Muslim 1400)


baguslah kalau cmtuhkan..
kalau kawan matrik pulak ramai yg dh bertunang...
bdak matrik an x boleh kawin
klau kawin kne buang matrik,,kt universiti boleh lah kan...
ade yg nak kawin lpas abis matrik...

bersepah2 budak yg dh bertunang...
budak kuliah aku ade,,bdak kelas pun ade..
hey..kawin nnt jgn lupa ajak aku eh
Kawin 10kali lbih bagus drpda couple..
couple kan haram...
tgok nih...


haha..so korang nak kawin ke nak couple
aku pilih kawin...pahala..hahaha
hahaha..
bye..blogger...

1 comment: