Tuesday, June 11, 2013

X de air???? OMG...haha

haa!! x de air

Assalamualaikum..hai..kabare??
dengar cerita..hari nie bekalan air di N9 akan ditutup sementara waktu utk kerja2 pembaikan...
selanjutnya disini ya ---> (^.^)
haha..tiba tiba teringat kt budak matrik kuala pilah...
sian junior...x de air...haha..
itulah cabaran pertama korg duk matrik uh...

ddk matrik pilah mmg kne ade kesabaran eh..
xde kesabaran boleh pindah..hahaha sbb matrik tu selalu x de air..
sbb??? x tahulah aku...haha

aku igt waktu ddk matrik dulu,,time x de air mmg sgt penat...
nangis weh..tpi aku xde lah nangis...
korang bayangkan...bilik aku tgkat atas sekali,,
tgkat 4,, klau ade lif boleh tahan lgi.. nie x de...
macam nak patah pinggang aku angkut air...
angkut air satu hal..pastuh beratur panjang satu hal..

klau sabtu ahad,, bab mandi x kesah sgt...mandi sehari sekali je...
tapi bab amik wuduk tuh...Ya Allah dugaan btul..
nak amik wuduk beratur pnjg,, pastuh turun naik ke tgkat 4,, 5 kali sehari...
pastuh aku bg idea kt roomates aku..
solat zuhur dekat2 pkul 4...pastuh simpan wuduk smpai asar...
haa..x yah turun byak kali an...
magrib pulak dilmbtkan ,,, pastuh solat isyak bila dh smpai waktu..
mmg x elok solat lmbtkan...tpi terpaksa...hahahah

itu klau sabtu ahad...
klau hari kuliah...arggggg seteres..
bgun 3.30 pagi atau pkul 4pagi...
utk pegi mandi di toilet2 dewan kuliah...
takpun beratur amik air...
sadisssssss...
bila dh ade air,,,heaven gila mandi..
sorang mandi,, setgah jam...haha...

aku bernasib baik sikit sbb abg ipar aku kejer kt SAINS kuala pilah
bila x de air..call dye..nnt dye cek...
bila air x cukup..call dye sruh hantar air kt matrik...
ade ura2 pasal x de air??? tye je dye sama ada betul ke idak..
penah sekali aku merajuk sbb syarikat air hantar air kat blok C dan blok B je..
Blok A x hantar...aarrrggghhh..
pastuh aku ckp...lain kali hantar kat blok A jer...hahaha

tapi itu tggal kenangan...ececehhh...hahaha..
AKU RINDU KMNS...



No comments:

Post a Comment