Wednesday, July 31, 2013

preparation before raya

Assalamualaikum,sihat? puasa x tdi..hehe
okelah,aku nak story pasal persiapan raya.korang dh siap sepenuhnya ker.
erm..aku x buat persiapan raya sgt..aku sibuk dgn preparation msuk U..
pening..byak hal kne buat..ini pun x selesai lgi..
semlm surat tawaran baru jer smpai rmh.aku igt dye x anta sbb bole download je kt laman web ukm..

 dye siap anta fail bgai..sruh msuk kan sijil2 dlm fail tuh ikut turutan.
so mlam semlm aku siapkan ape yg ptut..
aku x nak kelam kabut. baik buat cepat,,nnt klau dh raya,,lupa pulak kan..
lgi pun klau nk kne mrah dgn ayah aku,, buatlah lmbt..
ayah aku x suka org yg suka lengah2 kan kerja..
aku pun dh biase siapkan kejer awal..
so x yah terkejutlah klau aku siapkan assignment awal,,sbb aku dh dididik sebegitu..ecehh..




pastuh pagi tadi,aku pegi skolah menengah juasseh,nak mintak pengesahan pengetua.
pengetua dh baru da..x knal lah pulak..x perlah..
ramai jugak cikgu yg aku jumpa. first jumpa cikgu salihaton
dye tye dtg buat ape??aku kate nak buat pengesahan sijil..
dye kate utk SPM ker..haha lawak lah cikgu..saya dh lame habis spm..
dye kate,, "saya rasa kamu mcm baru lpas PMR jer"
Allah...dh lame sgt tuh cikgu,,saya dh nak msuk U..

pastuh,,cikgu zaharuddin dtg.. dye tye buat ape jugak??
aku kate utk msuk U...pastuh cikgu kate "kan dh msuk U",,
"UKM,UPM,USM ..nape nak msuk U lgi"
aku blurr sekejab..pastuh baru aku teringat..
dulu aku msuk kelas 1UKM,2UKM,3UKM,4UKM...
hahaha....last2 aku msuk UKM btul2..alhamdulillah..

pastuh cikgu azman pun ade,, aku x brani nk tegur dye,,sbb aku rse mgkin dye x igt aku,,
dah lame kan aku pindah..
pastuh cikgu azman kate "ehh kamu,,knape lain"
aku ckp,, "cikgu kenal saya"
"kenal,,muzdalifah kn,,same dgn hanisah dulu kan"
OMG terharu,,cikgu igt aku...walaupun dulu cikgu ajar math sekejab jer..
Cikgu zubaidah lak,, "ehh anak ustaz nie"
aku pun tersengih sengih jelah..nak ckp ape..
aku rindu sekolah tuh,,rindu sgt sgt sgt sgt sgt sgt,,

balik rmah,,,aku trus buat kuih raya,,
first pegi beli brg dulu,,merata kedai pegi crik coklat chips..
last jumpa kt satu kedai nie,,itu pun dh last..
Aku ckp "nasib baik ade''..
cina tuh tye,,pndai buat kuih ker??? aku ckp bole lah skit2..
mgkin dye pelik kot sbb aku beli brg nk buat kuih,,,org selalu beli kuih dh siap jer kan..

balik rumah buat kuih coklat chips cookies,,cornflakes madu,dan cornflakes coklat...
mak aku buat kuih goyang(ros)..aku x pndai buat kuih tuh..
banyak kan aku buat kuih hari ni..aku klau dh rajin,, jangan sesiapa menghalang oke..




ini dia kuih2 aku aku buat tdi..penat x terkata,,,
lpas buat kuih pengsan sekejab,,mmg lena lah tido,,terjaga pun sbb ade org call..
kacau line betul hahaha...
erm...aku kalau buat ape2,,msty bg tau kakak2 aku kt group...
dyeorg pun same,,mengadu pasal ank buah aku lah...haha..
ini jer cara kiteorg nk merapatkan hubungan...
aku bg tau my sis yg aku dh buat kuih raya..
akak aku nie senang2 jer nk amik..
byak cantik,, klau beli brg,,nak sruh aku tolong buat bole...
tpi kalau nk amik yg dh siap kat rmah...tak bole...hahaha...

gedik btul lah budak tdung hijau tuh....hahahahahah
yg kat bwah nie lgi gedik...rase nak lempang jer...xyah bajet cute sgt...lempang kang...








okelah...bye2...selamat berpuasa esok..

2 comments:

  1. Selamat berpuasaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dan selamat hari rayaaa maap zahir , batin takdak -.- rindu pulak kat cikgu sek menengah .

    ReplyDelete
    Replies
    1. SELAMAT BERPUASA...
      SELAMAT HARI RAYA NNT LAH AKU UCAP,,SEMINGGU LGI KOT..
      aku pun rindu..aku rse cam nk gi msuk skolah tuh balik..bole x??

      Delete