Thursday, August 22, 2013

Besday Abah


Assalamualaikum,,gambar diatas ialah gambar raya thun lepas,,abah bersama cucu2nya yg lasak kemain..
raya nie,, xde gmbr ngan cucu2 sbb cucu balik ke kg lgi satu..haha.. semalam besday abah yg ke 56 tahun..
abah lahir 10 ari sebelum merdeka iaitu 21.ogos1957.. semlm x sambut pun besday abah,,sbb dh sambut dh hari tuh...kihkih,,lgi pun cuma aku jer ade kat umah,,mlas lah msak kek bagai,nnt x de org nk mkn..

Abah kiteorg nie garang,, xder sape yg berani..hahaha..abang ipar aku penakut dgn abah..aku x tau lah ape yg nak ditakutkan..aku sndri pun mcm takut...ahaha..bukti.. wa x bran,,lu klau bran,,lu ckp kt abah..

Masalahnya bukan kiteorg adik beradik jer takut ngan abah,,,makcik2 aku,,kazen aku,, semua penakut..
yelah,,ayah aku pak long,,abang yg sulong,,mstylah garang... kazen aku,,klau dtg umah aku,,heboh suh aku ckp kt abah,,sruh letak aircond..panas katenya.. pastuh bila abah dtg ,,aku suh dye ckp.. "pergh x berani aku".. tau pulak x brani,,kau igt aku berani...hahaha... 

tpi ayah aku x de lah garang mne,,yg penting dgar ckp dye,, disbbkn aku nie dgar ckp dye,,(bajet) aku jdi ank kesygan(perasan je lebih)... ermm..arituh,,akak ipar aku suh aku ckp kt abah yg dyeorg nk berpantang kt juasseh,,dye nk suh psg  aircond kt bilik dyeorg,, nk tau abah ckp ape,,"pasang kt bilik adik jer"...
Dalam hati meronta2 kegembiraan,,, aku yg mntax utk dyeorg,,aku pulak yg dpt..yeah.. klau abah letak kt bilik aku pun,,aku bukan ade kt rmh pun,,aku kt UKM haa...korang duduk jelah bilik aku tuh,,,xyah nk berebut..bila aku balik,,aku tido luar lahhh,,baik x aku...hahaha...tpi pinjam jer tau , aku x nk tuka bilik...haha

okelah..bye 

No comments:

Post a Comment