Sunday, December 15, 2013

drama presentation

Assalamualaikum,,hari ini merupakan drama presentation bagi group saya. Group saya akan mempersembahkan sebuah drama yang bertajuk "Silly King Billy". Ia mengisahkan seorang raja yang sangat obses dengan pakaian,,dia nak pakaian yang baru setiap hari.Saya memegang watak sebagai tukang jahit yang jahat.. Saya telah mereka baju untuk raja.. Saya hanya reka baju biasa sahaja untuk raja. Tetapi saya membuat satu muslihat iaitu "hanya orang yang pandai sahaja boleh melihat baju itu,,orang bodoh hanya melihat baju biasa sahaja ". Raja yang berlagak pandai itu,,mengatakan baju itu sangat cantik,,wal hal baju itu hanya tshirt kosong. Semua orang ketawakan raja yang bodoh itu..

Persembahan dilakukan di DTAMS.. Mula pada jam 9.00 pagi sampai 2.00 petang..6 kumpulan yang bertanding ,,kami merupakan kumpulan yang kelima membuat persembahan.. Walaupun kami tidak terpilih sebagai 2 kumpulan terbaik, tetapi kami berpuas hati dengan ape yang kami lakukan.. Belajar Foundation english best!!..

 Ini pelakon2 kumpulan kami,,ade queen, model, servant, tailors,story teller dan banyak lagi watak sampingan
 saya sebagai tailor bersama model model pakaian yang saya telah reka..
Perkara yang lucu ketika model menggayakan pakaian adalah,,model terjatuh..kerana keadaan lantai yang sangat licin,,tetapi persembahan tetap diteruskan
Ini keseluruhan kelas saya bersama pensyarah iaitu Puan Azwan dan Puan Michie Farida..

TERIMA KASIH SEBAB MENGAJAR KAMI PUAN

No comments:

Post a Comment