Thursday, May 1, 2014

Zoolunteer

hai assalamualaikum..td kiteorg pegi...buat ape pegi zoo..jdi volunteer la.. ni utk projek pembgunan diri.. mula nak pegi terengganu nk lepaskan penyu..pastu pkir ongkos...pegi zoo je la..comel skit..hahaha.. kali ni aku jdi ajk publisiti dgn si faisal.. faisal satu hape pun xtau bab design2 ni..aku lah yg design.. aku design baju tshirt kiteorg.. mula design warna putih..punya la cute..pastu sbb kan mahal..tuka wane hitam..xpe la..hitam pun comel..


comel an aku design.of kos la..aku kan...ok perasan.. 
pkul 6.30 pagi kiteorg da kne kumpul.. naik 1 kereta sewa.. 3 lagi kereta budak2 ni.. aku naik kereta kimi... bapak ar bau kedai..kereta baru kot..untunglahhh..hahaha...smpai zoo pkul 8 tepat.. pastu kiteorg dibahagi ikut kumpulan..x sgka ade volunteer yg dri USM jugak...bgus2..
ok dpt kumpulan dgn kwan2 aku.. kiteorg kne bersih kandang harimau puma, dubuk, unta, kanggaro, landak,memerang..satu lgi bg mkn ikan.. kandang dye 'wangi' sgt hahaha.. setiap binatang ni ade nama tau,, camelia (unta) siti(gajah) didi siboy dan byak lgi..x igt aku... pling lawak bile part bersihkan kandang landak... huaaa... aku takut betul dgn duri dye... pastu bila aku masuk..smua dtg dekat...siap kembangkan duri..abg tu ckp kalau landak kembangkan duri,,dye nak 'shoot' omg...sumpah takut.. mmg dlm tu,,aku main kejar2 dgn landak je la..bkn bersihkan kandang,..hahahaha.. 
penat dye jdi volunteer x terkata...kiteorg balik u pkul 3.. bau masing2 ntah x tau nak ckp ape... dah la smpai kolej x de air...ciskek... baju aku,, semalaman aku rendam dgn softlan..hahahaha bau binatang...hahahaha ok moh tgok gmbr skit..
 gambar before pegii
 oww comelnye awokk
 muka da comel,,baju da comel.. kasut x comel
 ini lah abg yg guide kiteorg..thanks abg bob

ok sape nak jd volunteer kt zoo bole call zoo negara sekrg...pastu byar rm10 dan dapt jdi volunteer zoo percuma selama sethun.. tpi aku x nak pegi da...huhuhu

No comments:

Post a Comment